Today was a wonderful day



20 maart 2013

13:20

@GEMAK

Aanwezig Eline, Chiara, Judith, Ludmila en Ugo

Workshop word voorbereid. Inkopen gedaan bij de Action en nu alle attributen en materialen aan het verspreiden door de ruimte. Een compositie aan het maken waardoor ik mij straks ga bewegen. Mijn vraag een de cursisten word of zij mijn bewegingen willen gaan visualiseren op de aangewezen plekken met de aangegeven materialen.

Vandaag word dan ook een dag met muziek en vele gezichten en lichamen.

Begonnen met een voorstelrondje. Er ontstonden gelijk al interesses naar elkaar toe. Elkaars werk of geschiedenis. Ugo gaf aan niet zo lekker in zijn vel te zitten en Judith vertelde dat zij de gehele workshop zou observeren.

Toen begonnen we de eerste opdracht die ik bedacht had en Chiara ging filmen. Ik zette Ugo in het midden neer en Ludmila en Eline ging zijn bewegingen schilderen. Na een tijdje wisselden Ugo en ik van plaats en eindigde de oefening een beetje abrupt.

De tweede opdracht die ik had bedacht verliep een stuk soepeler. Ik gaf de rest van de groep om Chiara haar bewegingen te volgen. Zij had nog steeds een filmcamera in haar hand en begon zich te bewegen over een door mij vormgegeven pad. Hier ontstonden hele interessante collaboraties en duetten.

In het nagesprek kwam Judith met bijzondere inzichten. De vraagstelling van de opdracht en het resultaat. Dit was waar zij erg directe en leerzame reflectie op gaf. De opdrachten moeten zo gesteld worden dat de cursisten het begrijpen maar ook genoeg vrijheid krijgen om hun eigen invulling eraan te geven. Dit is een van de doelen van deze workshop.

Wat heb ik nodig als kunstenaar.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Workshop: TsnuK (geen kunst)

Spanning & Spelen

Manifest "waarom docent"